köpt grisen i säcken:( iq 440

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
ja då har man köpt sig en skoter iq440/600 -07

kom hem och så har jag åkt en tur. skulle bestycka om den och ser då att variatoraxeln inte e som den ska. dom har troligen kört med ett skuret lager i den:(. å en ny sån kostar ju endel:( provade med å svetsa å svarva om den då vart den lite krokig:( har kollat på endel skrotar men hittar inget:( någon som kan veta vart man kan få tag i en begangnad till bra pris?

vilka variatoraxlar passar till en iq 440 -07?

ska försöka ringa han jag köpte den av men han kommer väl neka att de va så när jag köpte den..

även ute efter en luftburk.


mvh/patrick
 
Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Lämna axeln till en mekanisk verkstad, dom kan sannolikt rikta den åt dig. Kolla om ÅF kan ta fram toleranserna på tillåtet kast på axeln först. Med lite tur kan du hitta nån som riktar upp axeln för en rejäl bullpåse.
 

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
ja har lämnat in den så dom fick svetsa den å svarva den och den vart ju lite krokig. men vet inte vad toleransen e som du säger. sen har jag hört av endel som säger att härdningen försvinner ur axeln när man svetsat i den och därför kan den lättare gå sönder. medans endel säger att de bara e å åka.
 

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
vilka variatoraxlar passar till en iq 440 -07?

har ringt runt till varenda skoterskrot nu tror ja men hittar ingen som har en iq som ska skrotas.

fick tag i en begangnad på ett ställe han skulle ha 3600 tror ja utan lager. e för mig helt sjukt. jag får tag i en ny med lager moms å frakt i usa för under det priset men då får ja nog inte grejerna innan påsk:( börjar få panik just nu:(