Köpte en Sno pro 440 -04.

Burren

Välkänd medlem
14 apr 2008
110
0
6
33
Gävle
Hej. Idag köpte jag en Sno pro 440- 04, med f5ans motor i(årsm -03) .
Skotern är i bra skick, mattan är fin, det ända som var lite dåligt var att plasten på den var lite sliten,(huven, rutan och dynan).

Jag fick ge 31.500 för den och undrar nu om jag har gjort en bra affär ?, det känss bra, de är huvudsaken men är det ett bra pris ?
 
B

Biosteel

det är ett riktigt bra pris om du frågar mig iallafall om det är den maskinen som jag tänker på så har den legat ute en tid på blocket. :)
 

Burren

Välkänd medlem
14 apr 2008
110
0
6
33
Gävle
Japp, den har legat på blocket. Är det nå specielt man bör tänka på med just 04orna ?. Jag har hört att kylaren ska vara för liten, men förr förra ägaren hade förlängt den. Eller är det för övrigt något jag ska ha extra koll på som arctic cat har varit lite dåliga med ?
 

blairmorgan

Aktiv medlem
11 jan 2008
86
0
6
Dalarna
Japp, den har legat på blocket. Är det nå specielt man bör tänka på med just 04orna ?. Jag har hört att kylaren ska vara för liten, men förr förra ägaren hade förlängt den. Eller är det för övrigt något jag ska ha extra koll på som arctic cat har varit lite dåliga med ?
jag k'nner han du köpte den av va sugen själv ett tag å köpa den ;)
 
B

Biosteel

Japp, den har legat på blocket. Är det nå specielt man bör tänka på med just 04orna ?. Jag har hört att kylaren ska vara för liten, men förr förra ägaren hade förlängt den. Eller är det för övrigt något jag ska ha extra koll på som arctic cat har varit lite dåliga med ?
04 snopro ska vara en riktigt stabil maskin. jag va själv ägare av en -03 och det va mer skruvtid än körtid. det bör finnas extra kylare att koppla in som sitter på sidorna om originalen inte skulle räcka till. det som kan vara lite dåligt med dom där maskinera är att du ska vara nogrann med att kolla chassit där fram för det har en tendens att börja spricka precis vid stången som går från skidan upp till chassit. vet inte om det beror på dåliga svetsningar eller handhavandefel haha :)
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
04 snopro ska vara en riktigt stabil maskin. jag va själv ägare av en -03 och det va mer skruvtid än körtid. det bör finnas extra kylare att koppla in som sitter på sidorna om originalen inte skulle räcka till. det som kan vara lite dåligt med dom där maskinera är att du ska vara nogrann med att kolla chassit där fram för det har en tendens att börja spricka precis vid stången som går från skidan upp till chassit. vet inte om det beror på dåliga svetsningar eller handhavandefel haha :)
Har hört att -04an var en helt annan maskin :p
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Var självpåväg att göra ett byte mot just den maskinen.. dock ville jag ha mer emellan.. Jag har haft en sno pro -04a och var ricktigt nöjd! och jag fick både svettsa å dona me de mesta.. men just den manskine du köpt såg oerhört bra ut! Var väl dessutom förstärkt/svettsad redan på vissa ställen!? men som sagt kolla en extra gång runt framvagns fästen.. jag såg inget, men du har ju tida att ta isär den.. annars är de som sagt kylningen, men den var ju redan ordnad så de e ju topp!
 

Burren

Välkänd medlem
14 apr 2008
110
0
6
33
Gävle
Jasså, tur att du inte bytte då, så fick jag den ;)

Jo jag har gått igenom den noga i framvagnen och jag hittar absolut ingenting som skulle vara någon fara, det enda jag hittade var en liten "bula" på höger "A-arm" men ingenting som gör något.

Jag har skotern uppkörd i en billift så man kommer åt riktigt bra och ser det mesta =)
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Funderar på en 04 440 som en extra maskin men vad ska man kolla på dom, alltid tyckt om utseendet på ac men bara ägt en å det var en stor besvikelse