Köptips Sxr 500-700?

Knallis

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
luleå
Tjjoooooo:cool:

jag har haft funderingarn på att skaffa en Yamaha Sxr-500-700cc, är det en bra skoter?
vad tycker ni som har den??

Några kända problem med den modellen?

Tacksam för svar:p;):D:eek:

woll

Välkänd medlem
2 feb 2008
104
0
6
Sv: Några Funderingar=)!

Hej.
jo jag vet att du vill ha en sxr, men jag skulle vilja tipsa om srx, visst boggien är ju låg orginal/kort fjädringsväg som alla vet och påpekar hela tiden.
Men mycket effekt är det i snurra, gött motorljud, en trevlig lakeracer.
Ska köpa en nästa år bara för att ha, dock är en v-max 4 800cc 1:a prio om jag hittar.

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk

Har en V-max xtc -98 förlängd till 345. Är ju i pricip samma skoter som sxr, likadana motorer,chassie osv.. Går mkt bra, lite klen i motorn faktiskt när man drar riktiga burkningar i puder snö, då känner man att man skulle vilja ha 25-30hk till som man fixar med pipor. ;) Riktigt stadig motor och håller för allt typ. Ljudet kan man ju inte heller klaga på!

De ända problemet jag vet med dessa modeller är att dom går inte att burka åt höger nå länge, då säckar den ihop och börjar gå som ett arsle pga att den orkar inte trycka ut avgaserna med orginal systemet och slutburken. Så är de iaf på min. Men folk säger att man ska bocka till sig en påt och popnita fasst framför utblåset, då ska detta problem försvinna.
Peace..

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden

skulle vilja peta bort den 2 cylindriga 500an.
den trecylindriga motorn i 6/700 är en mycket hållbar med fint register.

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur

Har en V-max xtc -98 förlängd till 345. Är ju i pricip samma skoter som sxr, likadana motorer,chassie osv.. Går mkt bra, lite klen i motorn faktiskt när man drar riktiga burkningar i puder snö, då känner man att man skulle vilja ha 25-30hk till som man fixar med pipor. ;) Riktigt stadig motor och håller för allt typ. Ljudet kan man ju inte heller klaga på!

De ända problemet jag vet med dessa modeller är att dom går inte att burka åt höger nå länge, då säckar den ihop och börjar gå som ett arsle pga att den orkar inte trycka ut avgaserna med orginal systemet och slutburken. Så är de iaf på min. Men folk säger att man ska bocka till sig en påt och popnita fasst framför utblåset, då ska detta problem försvinna.
Peace..
Jag vet itne om det beror på att jag har slutburk men jag kan då burka riktigt långt åt höger utan att den går sämmre än vanligt. Har då inga problem vid tvära burkningar heller, det behövs inte mer effekt enligt mig iaf.

Mvh Jeppe

Knallis

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
luleå
Tack för alla svar grabbar:beer:;):rock::cool:

men så jag bör satsa minst på en 600cc?

nog för att 500an ska gå ganska bra:)
vad säger ni?

Vad är SRX för skoter? är det en bra maskin?

Tack för alla svar!!

Last edited:

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Kamhöjden orginal är 25mm va? Jag har åtminstone en matta från SRX (eller var det SXR?) på ET:n nu och den är de måtten. Borde spinna hyfsat tycker jag på en SRX men kanske lagom på en 500 :rolleyes:

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
srx:en är bra efter leder och sjöar men inget annat. srx:en (700)har 142 hk 25-30 hk mer än sxr:en (700) eftersom att den har trippelpipor. den är lite lägre än sxr:en. den är också sämre i pudret än sxr:en.