Tänk att det tog så lång tid för tillverkarna, alla utom polaris, att inse vad ett smalt chassi och sidokåpor gör för körbarheten.
Att inte ha breda fotsteg och sidokåpor som bromsar i snön vid skråkörning gör otroligt skillnad.
Bytte faktiskt bort en Xm-summit mot Pro RMK egentligen enbart för att den fungerade så pass mycket bättre på skrå, till stor del på grund av de smala fotegen som Polaris haft sen 2011.
Till topic.
Var ute och provkörde en -18 M8000 ltd ES häromveckan.
Blev riktigt imponerad.
Kändes otroligt fin och lättkörd.
Verkade kliva upp på snön väldigt fint också.
Nya motorn gick väldigt fint. Mjukt, tyst och fint vi lugn körning, men med fint svar och effekt när man klev på gasen. Och, inget tvekande som tidigare 800:a gjort.
Har gått och väntat på att Ac ska komma med en maskin som väcker ha-begär ända sen Proclimb kom.
Men första åren gick det ju på tok för dåligt i snön, tungkörda osv.
Men dom har tydligen gjort sin läxa, filat lite här och där för att få det bättre.
Nu med Acsender-chassi och ny motor är dom hemma känns det som.
Kan mycket väl bli så att man hamnar på en Arctic nästa gång man byter maskin...