Jag har en V-max 500 -94, långbandare som slår igenom och repar kylaren när jag kör. På plant underlag går det fint, men blir det minsta kuperat så slår det i när man åker i gupp. Då är ändå hastigheten max 30 knyck!! Det är en sliten gammal matta, förmodligen original, så det kan inte bero på kamhöjden.
Någon som känner igen det här fenomenet?
Kan bakre dämparen vara för kort? Är det nån som har lust att mäta cc måttet mellan fästöglorna på bakre dämparen så jag har något att jämföra med? (alltså dämparens längd)
På den dämparen sitter det som en knäled som i sin tur är fästad nertill i boggin. Vid den infästningen finns det två lägen och det verkar som man skulle kunna flytta den frammåt eller bakåt för att ändra vinkeln på "knäleden". Vad är det till för? Blir det någon skillnad på höjden/styvheten i boggin?
Hoppas att någon kan hjälpa till snabbt så jag hinner ta en tur till innan den sista snön är borta...
/Patric
Någon som känner igen det här fenomenet?
Kan bakre dämparen vara för kort? Är det nån som har lust att mäta cc måttet mellan fästöglorna på bakre dämparen så jag har något att jämföra med? (alltså dämparens längd)
På den dämparen sitter det som en knäled som i sin tur är fästad nertill i boggin. Vid den infästningen finns det två lägen och det verkar som man skulle kunna flytta den frammåt eller bakåt för att ändra vinkeln på "knäleden". Vad är det till för? Blir det någon skillnad på höjden/styvheten i boggin?
Hoppas att någon kan hjälpa till snabbt så jag hinner ta en tur till innan den sista snön är borta...
/Patric