Hjälp!!
Du 2stroke verkar veta det mesta som är värt att veta om dessa RV motorer...
Du skrev att det var okej att bara koppla bort de 2 små oljeslangarna till förgasarna.
1. Min fråga är då gör det inget att pumpen pumpar mot ett stopp ?
2. Eller om man kopplar bort slangen från tanken till pumpen får då pumpen smörjning, eller behöver den ingen smörjning ?
Mvh // Danne
Fråga 1+2...
Det man kallar för
oljepump är egentligen ingen
pump utan snarare bara en sorts begränsare av olja.
Alternativ 1.
Min rekomendation är att
om du har någon sorts problem med
oljepumpen är ju det bästa att helt plocka bort
oljepumpen och spärra den slangen ut ur oljebehållaren som går till oljepumpen.
( De tunna slangarna som går in i respektive insug kopplas enkelt ihop med lite primer slang eller så pluggar du dem helt. )
Hålet där oljepumen satt täcker du med en liten aluminium plåt.
Alternativ 2 :
Du väljer alternativet att låta
oljepumpen sitta kvar på motorn...
Koppla/haka ur wiren ur pumparmen och låt armen falla tillbaka till
minimum läge.
( I och med att det inte är någon
pump så gör det inget att pumpen sitter kvar och är på
minimum läge så att säga. )
Koppla ihop de tunna slangarna på själva pumpen.
Detta gör att nödvändig egensmörjning erhålls inne i själva
oljepumpen.
( De tunna slangarna som går in i respektive insug kopplas enkelt ihop med lite primer slang eller så pluggar du dem helt. )
Det viktiga är att du behåller de 2 grova slangarna som går in i vevhuset och som smörjer det sk.
sliddrevet !
.