Kan polisen verkligen plocka in min skoter?

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Tjenare blev av med skotern idag för att jag varken hade chassie nr eller regg skylt på maskinen även fast jag hade regg bevis och dom fick även intyg från dom som bytte ut tunneln att de va ny tunnel på den och därav inte stansat numret.
Men hur kan dom plocka in den ?
tänkte mest på att folk som tävlar blir ju inte direkt av med sina maskiner bara sådär om dom står helt stilla typ 100m från huset?
förövrigt så är jag förbannad som fan och jävligt less på allt gnäll..
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Regskylten ska alltid finnas på skotern. Sen gissar jag att dom tog in den för att den saknar chassinummer och därmed kan vara stulen så dom vill nog mest troligt bara kolla upp det riktigt.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Utan chassinummer så är ju detta inget som kan bekräfta. Eller anser du polisen bara ska ta och lita på vad alla säger till dom?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Jag tycker de var tråkigt för dig, men jävligt skönt att höra att de bryr sig, helt rätt av dem att göra de.

För som Xz3r0 säger, du skulle ju kunna ha vare en hälare eller tjyyv och ifall du var len i truten och talade men poliserna och sa, ne men konstaplarna de e min skoter och blabla bla och jag har papper men inge stansat chassie nummer och de hade låtit dig åka, så skulle jag vare besviken på dem.

Trist att inte Yngvessons ordnade ett chassinummer till dig innan du fick maskinen. och Som sagt i annat forum, tur för dig att du inte fick blåsa, skulle nästan kunna säga att du ska vara glad att du har körkortet kvar. .det ar ju tidigt på morgonen.. :tsk: