kanske dags för en åtelkamera vid stugan

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Då ser vi vilka som står för skadegörelse och kan göra ett hembesök
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Det är väl inte problem med att filma, dock kan du inte gå till polisen med beviset... antar jag.
Dock utgör ju en skylt med att det finns kamera mer än halva skyddet.... Så det kanske räcker med att införskaffa en skylt...
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
tycker att idén, pga av olagligheten, är riktigt dålig och att hänvisa till "hembesök" kanske inte är vad vi ska marknadsföra klubben med. för övrigt skulle det skapa mer än lösa problem. bättre tycker jag att köra dit ett gäng några kvällar och kolla upp vad som händer. Kanske försöka locka även de "yngre" in i den ideella verksamheten. ideelt jobb är inte så vanligt (eller självklart) längre, tyvärr.
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Ja, det kanske inte är den bästa lösningen att ha en kamera.
svårigheten med att " rondera" vid stugan är att få folk att ställa upp på det.
de flesta jobbar olika tider och har massor av engagemang vid sidan av skoterklubben vilket kan göra det svårt.
dock tror jag att en lösning kan vara att försöka besöka stugan under fredag och lördagkvällar för att se om det är någon där.
Samtidigt kan vi passa på att dra med oss några sladdar vilket gör att det hinner frysa på till dagen efter
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Det sista inlägget refererar till en lösning som kan vara en första åtgärd på problemet.
Förmodligen behöver vi nog inte vara mera drastiska än så.. hoppas jag.

Var en liten sväng idag med familjen till stugan för att fika, det var några familjer där.. tror de var från Bredåkers hållet.
Träffade även två Sävastbor som kom dit och efter samtal så visade det sig att dom saknade medlemskap.
Jag uppmanade då dom att lösa medlemskap... vilket dom självklart lovade.. känner den ena via jobbet.

Ordf. Pierre
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Då kanske herr ordförande var där då jag stannade till där idag för att tina upp mina skoterglasögon? Det var iaf väldigt mycket folk där, ni måste nog snart bygga ut stugan... ;) Fullt i stugan, och ytterligare ca 10 pers utanför.

Spanade lite extra ang nedskräpning, men det såg bra ut både inne och ute. Detta var vid 14-tiden idag.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Då kanske herr ordförande var där då jag stannade till där idag för att tina upp mina skoterglasögon?
Sorry... Vi anlände nog efter dig, men din angenäma reflektion angående stugans beläggning är roliga att konstatera.

Ordf. Pierre
 

Wikstrom

Välkänd medlem
24 aug 2010
452
2
16
Boden
ska skruva ihop skotern än en gång fredag kväll så att blåsa en sväng upp mot stugan kan bli en utmärkt provkörning! synd bara jag hittar så dåligt längs boden/sävast lederna än så länge ( Fd Bredåkrare/BSTF)
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
ska skruva ihop skotern än en gång fredag kväll så att blåsa en sväng upp mot stugan kan bli en utmärkt provkörning! synd bara jag hittar så dåligt längs boden/sävast lederna än så länge ( Fd Bredåkrare/BSTF)
Hade jag inte haft firmafest på fredag hade ja hakat på för ja har inte heller kört åt de hållet tidigare, dock sett lederna med skyltar vid petbergs övergången varje gång ja varit där och kikat på jobbet. Men på lördag kan de nog bli en sväng....
 

Medelsvensson

Aktiv medlem
5 dec 2008
56
0
1
Boden
Personligen försöker jag åka förbi stugan så fort jag kan, har även hänt att man fått städa den ordentligt bara för att kunna vara i den...och då kommer man osökt till detta med kamera...man får fotografera på allmän platts vad man vill utan personers tillåtelse...övervaknings kamera/film kamera är nått helt annat på allmän platts, det måste man ha tillstånd för, så detta med åtel kamera är helt ok...för det är väl en typ av åtel..?...eller hur ?...stugan är åtel och "kravallknotten" är byte...hmmm...kom på en sak...vem ska stå för en kamera om den försvinner ?...så det är nog bara att glömma detta med kamera utan jag tror att vi helt enkelt får vara där mer, sprida vett och klubbens goda anda så att vi får med oss "knotten" i att göra bra saker...eller nått...

//Medelsvensson