Kartor i mobilen ???

jonaz2

Välkänd medlem
16 okt 2011
108
0
6
Bålsta
Nån som vet om det finns bra app på kartor när man kör skoter? Gäller dalarna o hälsingland. hitta en i appstore på norrbotten

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Skulle också vela få tag på riktiga kartor i telefon, skulle vara bra om man kunde få dom att fungera också.
Haft problem med mina Google Maps efter hemma leden, aldrig haft riktiga ledkartor men kört på vanliga kartor, som beskriver medelhastighet (kört med färdmedel:bil -inställningar), området namn och höjd över havet samt kompass och visar var det finns elledningar och järnvägar. Dock har det ju fungerat, men blir yrigt om man inte vet vars vägen går, men ändå bra att se var man befinner sig.

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Viewranger är riktigt bra då det går att köpa lantmäteriets "Gröna Kartan". Eller så använder man sig av gratiskartor. Dock så får du ju inte upp skoterlederna på den men du ser bra vart du är.

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
Makkamappa till Android har jag kört med när jag cyklar MTB i somras.
Där kan man köra efter karta.
Tog hem en so någon hade gjort i mitt område och körde efter.
Men som sagt först måste man ju ha en led upp ritad på kartan om man inte hittar en färdig på deras hemsida.

Benzz

Aktiv medlem
9 okt 2009
56
0
1
Kramfors
Köp iaf INTE "Skoternavigator" ifrån skoterkarta.se. Har väntat länge på den appen och följt utvecklingen. Köpte appen "norrbotten" av misstag när den kom, då jag själv bor i västernorrland. nästan 500spänn åt kråkern.

https://itunes.apple.com/us/app/skoternavigator/id572521955?l=sv&ls=1&mt=8

Dom funktioner jag testat i appen är att den sparar rutten man kört, så får man se hur länge och hur långt man kört. Vilket inte fungerar alls. Tiden stämmer inte, och sträckan stämmer inte alls. Den är fel programmerad så den går in i ett sleep läge då och då, så gps positionerings rutten man kört blir till raka sträck rakt över berg tex.

Sedan finns det många andra nakdelar med den, så köp INTE

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Går det inte att starta typ endomondo eller cardio trainer då får man upp vart man är och hur långt man kört m.m.
Man får en jäkla bra löptid iaf då det är träningsapp med gps funktion:)

Ska prova den i vinter för att märka ut lederna.

Mvh Stefan

jonaz

Välkänd medlem
22 sept 2010
112
0
6
har ladda ner lite appar nu på morgonen och dom 2 som verkar vettigast är skoterleder.org och en som heter fjällkartan