köpte nyss en kawasaki drifter 440 med motor från en everest 440 priset var så lågt, kunde inte låta bli =)
till saken.. den har väääldigt högt tillslagsvarv. så topphastigheten kanske är runt 40 sen varvar den inte mer..
och sen så går den extremt tungt i lite "blötare" snö.. som nu när det varit 0 gradit, nästan så tungt att om man står upp och släpper gasen så vill man nästan flyga framåt över den
känns precis som om bromsen ligger på utav f-n dock verkar mattan rulla lätt och fint.
detta kanske har något samband med det höga tillslaget och orkeslösheten?
har inte skruvat så mkt i skotrar o variatorer så har ni tips så är ni välkomna..
när ja köpte den gick den kanonbra men då var det visserligen någon minusgrad...
till saken.. den har väääldigt högt tillslagsvarv. så topphastigheten kanske är runt 40 sen varvar den inte mer..
och sen så går den extremt tungt i lite "blötare" snö.. som nu när det varit 0 gradit, nästan så tungt att om man står upp och släpper gasen så vill man nästan flyga framåt över den
känns precis som om bromsen ligger på utav f-n dock verkar mattan rulla lätt och fint.
detta kanske har något samband med det höga tillslaget och orkeslösheten?
har inte skruvat så mkt i skotrar o variatorer så har ni tips så är ni välkomna..
när ja köpte den gick den kanonbra men då var det visserligen någon minusgrad...
Last edited: