KBC Super-X och glasögon

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Köp INTE oakley wisdom i alla fall... Asstora, passar nog inte i någon hjälm

Har kört med SPy orbit i den. lite för liten. Electric EG1 passar rätt bra men det är ett helvete att få tag på utbytes linser till den så jag skulle inte välja den heller.

Ambvient

Medlem
17 mar 2008
8
0
1
147> Scott vadå? Finns ju en hel drös modeller. Det var en som sa att dessa inte passade bra då näbben tog i bågen.

Stryc9> Ok, jag har kollat lite på Oakley crowbar men har ingen aning om hur dom passar. Hur är foamen på Electric EG1 då? Ser liten ut tycker jag... risk för brain freeze!? :laugh:

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag kör me Scott Ultimate Sx dom är riktigt sköna, skumgummit eller vad man ska säga är riktigt tjockt och går säker 1 -1.5 cm ovanför glasögonen så de blir inte alls nå kallt i pannan!
Och jag har då inga problem med "näbben" eller nässkyddet eller vad man ska kalla det, bara man stoppar in de först i hjälmen så går de prima.
Tror dom kostar 1200-1300kr eller nått sånt när jag köpte dom.

http://www.m-performance.com/Grafik/scott/ultimate_sx_yellow.jpg

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
147> Scott vadå? Finns ju en hel drös modeller. Det var en som sa att dessa inte passade bra då näbben tog i bågen.

Stryc9> Ok, jag har kollat lite på Oakley crowbar men har ingen aning om hur dom passar. Hur är foamen på Electric EG1 då? Ser liten ut tycker jag... risk för brain freeze!? :laugh:
Foamen är inte större än själva brillorna. Kör med balaclava så jag brukar inte frysa med de brillorna.