kedjehus olje byte, rs 600 -08

dalomracing

Medlem
19 sept 2010
36
0
1
Grycksbo
tjena

har en fundering, hur ska man byta olja på en rs 600? är ju ingen botten plugg eller är jag blind? sitter en skruv bakåt som måsta vara nån nivå plugg men vet inte nån bottenplugg,
och vart ska man fylla på sen??

har en kompis som har en vanlig rave och där var det inga problem att hitta på, rakt under va det en insex botten plugg sen var det en mätsticka på sidan som man kunde fylla på igen.

tacksam för svar
//Björn

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
När jag bytte på min Rave 600 -09 så lossade jag alla skruvar på hela kedjehusetlocket så de kunde rinna ut längst ner, brukar alltid ta av kedjelocket när jag byter olja så man kan kolla så drev och kedja ser bra ut.

dalomracing

Medlem
19 sept 2010
36
0
1
Grycksbo
ja jag hade fundering på om man skulle bort med locket.. men påfyllning då? ja de kanske går genom den där som ser ut att vara nivå plugg men de är ju så j*** tight hål

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Nja, påfyllning tror jag sitter upptill vid de där gummi locket (så gjorde jag iaf). Jag pillade bort gummi locket och fyllde på där.
Sen vettefan hur man ska få bort nivåpluggen för min va fyrkantig så jag slog på en hylsa på den för att kunna skruva ur och i den.

dalomracing

Medlem
19 sept 2010
36
0
1
Grycksbo
ja den där gummi plutten har jag inte ens tänkt på.. men nivåpluggen är väl bara att ta passande strl på blocknyckel och skruva bort? ja den är då fykantig iaf.

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
De gick inte för mig för de satt en "vägg" eller vad man kan kalla de på båda sidor om skruven så de gick inte att komma åt med varken block nyckel eller tång.