Kedjehus polaris hjälp

knoxvile

Medlem
26 sept 2011
16
0
1
Skogen i norr
Hej!

Jag skulle byta olja i kedjehuset igår, men fick inte lös pluggen så jag öppnade locket till kedjehuset.

Men nu när jag har kedjehuset löst så ser man att de är ett hål i mitten av huset rakt in? ska de vara så?

Här har ni några bilder:

Det ser ut som om de varit en packbox där tidigare som tidigare ägare gjort hål i?

Här är en bild från insidan

jag petade bort den gamla "packboxen", men var köper man dessa? måste man ha dom? förstår inte vad hålet har för funktion

Skotern är en Polaris xc 700 -00

Mvh Micke

Last edited:

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
kan de va något som e förberett för back? ingen aning om de ska va pluggat eller ej?! de e inte hål rätt igenom?

knoxvile

Medlem
26 sept 2011
16
0
1
Skogen i norr
Okej, de är back på skotern bara jag som inte har kopplat in alla delar till den.
Men då borde de räcka med att plugga igen hålet med något och sen tuta och köra .
Någon som vet om de finns färdiga packningar till hålet? ja har försökt hitta, men vet inte vad hålet heter.

När jag kollar på sprängskissar står de WASHER,WROUGHT på 15 och SCREW(10) på 16

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
bricka och bult helt enkelt, men bara göra något som tätar, tex bricka och bult med packning emellan. Är inte något tryck där så.