Kedjehus Rev 600 -03

Niklas63

Medlem
25 jan 2007
38
1
1
Örnsköldsvik
Kedjan gick av på min skoter och slog sönder kedjehuset så jag behöver få tag i en ny.

Är det någon som vet om det sitter samma kedjehus på andra modeller/årsmodeller?

Det sitter ju även Rotax i Lynx så de kanske har någon som passar.

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Problemet är att just Rev -03 (ej 440) hade ett kortare kedjehus än vad som används på de andra nyare rev/revo, därför är det nog inte så gott om beggade, du kan ju kolla på Ebay.

Niklas63

Medlem
25 jan 2007
38
1
1
Örnsköldsvik
Kollar man artikelnumrena så är det inte samma på någon årsmodell.

En skillnad jag sett på den jag har mot andra jag sett till salu är att jag har oljestickan på locket till kedjehuset andra modeller verkar ha den på den inre kåpan.

Jag har hittat komplett kedjehus på Ebay men jag är lite osäker på om jag hinner få den innan påsk.

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
om du inte hinner att få tag i nått innan påsk så kan det vara värt att försöka laga det. vet inte hur trasigt ditt är men när mitt kedjehus pajja såå lämmna jag in det till en duktig svetsare. och det höll bra fär mig.

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Dooleys är du säker på att det inte är några andra årsmodellers kedjehus som passar på 03:an?
Ne, tyvärr e de så, ankstjärten togs ju bort på senare modeller och då blev de nya kedjehus, just på dessa modeller så är just kedjehusen kortare och kejan 2 länkar kortare.

Niklas63

Medlem
25 jan 2007
38
1
1
Örnsköldsvik
Tack Dooleys du har koll... jag har hittat samma information på en amerikanskt forum.

Jag har lämnat bort kedjehuset för att få den svetsad, hoppas att de får till den.