kedjehusXP 600 SDI

26 mar 2008
42
0
1
Storträsk
Idag kom jag från 150 mils servicen jag hade lite extra grejer jag ville ha kollat upp bl.a läckage från kedjehuset och då fick jag den tråkiga nyheten att jag måste byta hela kedjehuset. Det jag nu undrar om man kan laga det på nå vettigt sätt eller om man måste byta hela grejen och vad det ungefär skulle kosta gissar att kedjehuset är rätt så dyrt.
Tackar för svar.

26 mar 2008
42
0
1
Storträsk
Jag har inte sett skadan själv ska plocka isär det i veckan återkommer med svar. Men han på verkstaden i Finland sa att det måste vara sönderkört så garantin gäller inte :(. Jag köpt skotern för en vecka sen av en privat han sa att allt var i topptrim nu har man ju sett att inte fallet är så man är ju ganska oglad.

26 mar 2008
42
0
1
Storträsk
Jag tog isär kedjehuset idag och kunde inte hitta nåt synligt fel men det jag såg var att packningen inte var bytt den var full med torrsprickor jag får hem en ny på onsdag då ska jag montera den och kladda dit packnings lim och se om jag får det tätt annars får jag leta vidare vad som gör att det läker. Sen när jag monterar kåpan undrar om man ska dra med moment så det blir lika dragi över allt och vad hur många kg man ska dra med.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Eftersom det är magnesium kåpa i dessa skulle jag rekomendera att du drar med moment dock vet jag inte hur mkt du ska dra men det kan säkert någon som är mer insatt på Skidoo svara på.

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Jag har alltid dragit mitt med hand moment.Minsta spärrskaftet jag har och dragit det ganska hårt med det.Har alltid hållit.

26 mar 2008
42
0
1
Storträsk
Dom på verkstan sa 1,2 kg eller för hand men jag ville dra med moment provade med 1,2 kg men det var för mycket jag ställde ner det till 0,8 kg jag tror det blev lagom.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Varför var 1.2Kg för mycket om nu de på verkstaden tipsade om det, för gängfärs kan det väl inte ha blivit?