Kgk gör slut med bengansmotor

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Är detta någon sorts nyhet..?

Inte särskilt märkligt imo. Håller man på med gråimport får man räkna med konsekvenser, däribland förlorat förtroende.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Han är fortfarande skyldig mig en tunnel till F7.

Inte konstigt enligt mig att det har blivit som det blivit.
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Undra hur man ska göra när man ska köpa arctic "orginaldelar" som bara bengan kan fixa?
Andra arctichandlare eller kgk klarar ju inte att få fram orginaldelar som sitter på arcticar som körs i sverige.

Tiden får utvisa hur mycket kgk drabbas av att dom inte vill samarbeta.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Undra hur man ska göra när man ska köpa arctic "orginaldelar" som bara bengan kan fixa?
Andra arctichandlare eller kgk klarar ju inte att få fram orginaldelar som sitter på arcticar som körs i sverige.

Tiden får utvisa hur mycket kgk drabbas av att dom inte vill samarbeta.
Som jag skrev i en annan tidnings forum så är det väl bara handla av honom som förr,han lär väl inte sluta bara för det här,jag menar han tar väl in en massa grejer från usa mm.
KGK kommer nog inte drabbas så mycket skulle jag tro men däremot så kanske endel kunder som brukar handla där gör det.
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Jo. absolut.
Vad jag menar är att nu kan en kille gå in hos en handlare och beställa orginaldelar. Efter några dagar har handlare dom hemma. Vissa av dom delarna kan bara bengan fixa fram.
Men hur går det nu?
Kgk kan inte få fram dom delarna.
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Jag beställd orginal delar från dom i förrgår, fick dom idag så nog verkar det funka ;D
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.259
80
48
Övik
Dom må ju sälja ut lagret dom har, men är ju inte längre arctic verkstad. Dom delarna endast bengan "kan" få fram har väl troligtvis inte med kgk att göra..
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
En ny dyna till en "JAG" från -89 går antagligen inte att köpa hos den lokale Arctic handlaren.
Men å andra sidan, Vem köper en sån?

Är det dåligt att det inte går att köpa en sån "över disk"?
Hur är reservdelshållningen hos andra fabrikat?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
vet inte rikigt h8r samarbetet sett ut ? , ,
KGK vill inte samarbeta med Bengan och vissa Arctichandlare kom inte överens med KGK , jag har faktist bara bra erfarenheter av Bengans motor , bra priser , snabba leveranser (fraktfritt ) , och framförallt intreserad av att få fram det man letar , svarade faktist i telefon direkt sist jag ringde !
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har oxå bara bra erfarenheter av Bengan. Skicka en cylinder på nikasil och svettsning. Gick på 1500kr. Åsså köpte ja kolv å lite annat. När han väl fick cylindern och skulle skicka den så ringde han till mig för att kolla vad jag skulle ha me.

Och när ja har frågat om handtagsvärmarna så svarade han inte på mina mail för han visste inte riktigt men han tog reda på de å ringde sen upp.