kimpex kolvar f7

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
törs man sätta i såna? är slut på snopro hos duells!
helt standard maskin.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
vad jag har hört av andra (har ingen egen erfarenhet av dem).. så är inte kimpex att rekommendera.. tydligen är Snopro och wiesco bättre att smälla dit..

kollat vad originalkolvar kostar från staterna?..

till polaris 600 kostar de kring 1500-2000 för en kolv i sverige (där ikring)..

i staterna kring 2000spänn för 2kolvar:)...

värt å kika overthere iaf.

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
har kört med snopro å dom funkar fint! problemet är att jag köper billigt från duells å jofrab.. men som sakt så finns inte snopro nu..

okje då får de bli wiseco om dom är så dåliga..

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
2st original 3006-499 så lämnar vi
25% = 2551kr/2st frakt + 80kr.
De innehåller kolv, ringar och kolvbultslås. Från Bengans. wiseco kan ta tid att få.

Mvh markus

_JP_

Välkänd medlem
8 dec 2007
420
0
16
Mora/Arjeplog/Sorsele
Jag har provat original, snopro och kimpex. Körde inte länge med kimpexarna men dom kändes då sämre, då inte ens kolvbultshålet var rakt så kolven vart vriden litegrann mot va den skulle vara original.

Kör annars bara snopro och aldrig haveri på grund av kolvarna.

/ Johan

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.849
873
113
Kramfors
törs man sätta i såna? är slut på snopro hos duells!
helt standard maskin.

Jag kör inget annat än snopro ,,även i tokvässade motorer. Wiseco är ju stenbra en kort stund ivf så vill man åka säkert i några mil så väljer man smidda typ wiseco, Även stenbra till turbobyggen .Men dom är ju av bet mjukare matrial och har kortare slitage tid och måste bytas på halva tiden av en snopro eller org kolv som är gjuten.

Kimpex kan vara av olika kvalle när man får dom,,,, vassa kolvskirtar som bör fasas och ringarna kan ha vassa skägg som hänger ner så man måste planslipa dom för att få in i ringspåret på kolven. Men när man väl besiktat dom noga kan dom evnt vara bra (vet ej)
. Satt just i ett par i en katt som klarat 10 mil nu (inte min)