Klant*rsel nummer 1!

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Här känner man sig nöjd över att spara ihop lite slantar att lägga på skotern till sommarn..
Jag tänker att jag kanske ska modda lite och förlänga den. Men men, det
började ju med att grannarna köpt en ny pool. Man fick erbjudande om att ta sig ett dopp, så jag åker hem för att hämta ett par brallor. Jag tänker efter om man ska lämna mobilen hemma eller inte, men bestämmer mig för att komma ihåg att ta ur den ur fickan innan man kliver i. Men vem tror man att man är? Självklart glömmer man ta ur s**ten och hoppar i, har det gott i en varm pool tills att man känner något hårt inuti brallorna (telefonen!) Forrt som tusan tog den badstunden slut och hem for man så fort det gick.
Nu ligger den isärplockad i en matlåda med ris i hopp om "provstart" om en vecka!

Har ni varit med om något liknande? Dela med er av era klantiga historier!
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Du kan nog vara lugn, har badat med mobilen två gånger. Stoppa den i ugnen på ca 50-60 grader rätt länge så bör den starta.
 

Ztolpzkott

Välkänd medlem
17 mar 2010
162
0
16
Umeå&Bygdsiljum
akta bara batteriet....det sväller i ugnen (iaf för mig) men batteriet bör du köpa nytt iaf efter att det nu blivi kortis i det.

(Fick igång en telefon som legat på 1.5 meters djup i 3 månader och den startade. En knapp fungerade inte optimalt och batteriet fick vi byta.
 

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Det är som tur är inte en iPhone, utan en Galaxy S2 som gör att jag lätt kunde ta ur batteriet direkt när jag tog fånen ur badet ;)
Har den i ugnen nu på runt 50 grader. Batteriet tog jag ur på en gång.
Tror ni man kan sumra det och se om det funkar? Tror det ger 3.4 Volt ut.
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
De är lugnt! Har badat med 3 telefoner och har då fått igång alla! Tricket är att inte försöka innan den är helt torr, har för mig att det är då man kan få kortis och sabba den. Lycka till! :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Lägg den i frysen med laddaren ikopplad, då håller sig telefonen lite varm och kylan drar ut fukten, funkade för mig med iPhone! Ris la jag den också i några dagar.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Haha, jag åkte upp till en släkting för ett par år sedan.
På vägen dit stannar jag och köper en ny telefon.
Dagen efter spenderas på stranden, där en av barnens leksaker blåser ut på sjön-ivrig att rädda en uppblåsbar krokodil, köpt på loppis för fem kronor, springer jag ut i vattnet med telefonen i fickan...game over sas.
Den startade aldrig mer. :p
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Sumra batteriet lär ge föga då att "sumra" är att mäta resistans/krets/dioder. Men givetvis kan du mäta spänningen i batteriet, frågan är om det ger så mkt?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Om inte annat så kostar väl en ny sg2 typ en tusing eller två så din ekonomi kan ju knappast vara körd i botten pga en så pass billig telefon.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Hade en "gammal" Sony Ericsson som fick ligga i en bäck i nåra veckor..... gick igång efter ca 1-2 veckor :p dock så är ju tagens teknologi känsligare än den var förr..
 

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Vill bara berätta att det gick bra!
Satte i batteriet o vipps kom Samsung-märket upp!
Nu har jag lite bilder till någon liten projekttråd också!