Klim krew pack vs nac pac ! Erfarenheter / synpunkter

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Dags o köpa en ny ryggsäck, vilken ska man satsa på ? Blir nac pac för liten ?
Om den är förliten för vad? Vad ska du ha den till? Vad ska den rymma? osv osv osv..

tråkigt svar men svårt att svara på frågan med..

Micke_

Medlem
22 aug 2011
32
0
1
Luleå
Har sett Krew pack i verkligheten och tyckte den var lite för stor så jag kommer att beställa en Nac pac och hoppas att den inte är alltför liten :)

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
ska ha plats för lite extra kläder, briller, kanske lite verktyg, har ju inte sätt ryggorna i verkligheten, så har liksom inget och jämföra med, tänkte bara om de som hade en nac pac kanske upplevde den som för liten, nöjda ägare ?

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Kör nac pac och den helt perfekt för lite extra grejer. Funkar mkt bra vattenbehållaren också. Kan varmt rekomendera den. Hela Klim sortimentet.

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Jag har Krew pak och skulle inte vilja ha en mindre. Jag brukar ha handskar, mössa, extra goggles och lite mer småprylar till mig och tjejen som kör egen skoter med mig. Jag är 190 cm lång och tycker att den sitter bra på mig

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
Beställde en nac pac igår, får hoppas att man blir nöjd, har ni spadar med er? Va kör ni med då ? HMK ?

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Jag är mer än nöjd med min krew pac. Man får med sig verktyg fika o allt man kan tänkas behöva, lätt bland de bättre affärerna jag gjort!

Jag har en ortowox Grizzly 2 spade, riktigt stabil och smidig, dock lite dyr.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Ni som använder camelbacken (vattenbehållaren) i Klims ryggsäckar, för att undvika att det fryser i munstycket efter du har druckit, så biter du ihop den en aning och blåser tillbaka allt vatten ner i säcken igen.

Info som jag fått av Klim.

Funkar bra.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Sixten Nilssons motorservice i Boden brukar ha Klim ryggsäckar hemma, är du med i en skoterklubb får du säkert rabatt.

När jag jämförde priset på vad kompisarna betalade från USA tror jag det skillde knappt en 100 lapp, och den kan jag gott ge till min lokala handlare.

Kan ju vara värt att kolla. (Obs jag köpte den över disk, så det blev ingen frakt på den naturligtsvis)

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
någon som kan ta bild på när den har på sig en krew pac och visa lite hur den sitter och vidare, är väldigt sugen på en sån men är orolig att den är för stor

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
någon som kan ta bild på när den har på sig en krew pac och visa lite hur den sitter och vidare, är väldigt sugen på en sån men är orolig att den är för stor
Hur lång är du? Krew pak är faktiskt inte så stor som jag hade trott. Jag hade då inte velat ha en mindre. Är du inte kortare än ca 160 - 165 cm är det nog inga problem

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
hämtade ut grejerna idag från posten, nac pac är precis lagom för mig iaf, får plats med extra glasögon, lite verktyg, spade, extra kläder osv, ja är inte ute och campar med skotern, så är grymt nöjd så här långt ! o vattensystemet funkade klockrent, så ska bli riktigt kul att testa grejerna in action !

Limp

Välkänd medlem
27 jun 2009
178
0
6
hämtade ut grejerna idag från posten, nac pac är precis lagom för mig iaf, får plats med extra glasögon, lite verktyg, spade, extra kläder osv, ja är inte ute och campar med skotern, så är grymt nöjd så här långt ! o vattensystemet funkade klockrent, så ska bli riktigt kul att testa grejerna in action !
Hur har ryggssäcken fungerat att köra med i vinter?

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Nackdelen med crew pack är att remmarna har en tendens att åka upp så man får dra åt dom med jämna mellanrum, lite irriterande.

Sen har jag lyckats förstöra en oring till en vattenslang, men de är ju bara att byta till en ny.

Helt grymt fina ryggsäckar annars, tror inte de finns nån motsvarande av andra märken. Fint att ha med sig lite verktyg också.