Knäskydd?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Misstänker att moderna skoterkäder (såna som jag inte äger..) har inbyggda knäskydd??

Kör ofta knästånde och får så rackarns ont i knäskålarna.

Både av ålderdom och av kylan.

Finns det något vettigt man kan fästa på knäna under skidbrallorna?
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Det finns ju arbetsskydd som du kan köpa, och sy en ficka eller något i byxerna så borde det funka fin fint. :)
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Kanske finns något typ innebandyskydd som målvakterna brukar ha? Dom drar väl bara på sig dom.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kanske finns något typ innebandyskydd som målvakterna brukar ha? Dom drar väl bara på sig dom.
Hmm, jo tänkte på det, alltså nå´t idrottsskydd..

Även trädgårdsmästare borde väl ha nå skydd för knäna?

De står ju ofta på knäna och påtar i grönsakerna.
 

Melender

Välkänd medlem
22 nov 2007
126
0
6
SKEÅ.
Sessions Outerwear har underställ med inbyggda knäskydd i kallingarna och armbågsskydd i tröjan. Skydden är tillverkade i d3o, används mkt inom motorcross osv och är ett SJUKT material. Det aktiveras av stötar/slag och är i "passivt" läge en inkapslad gel. Väldigt följsamt och mjukt alltså.
Kör själv med detta underställ, funkar kanon.
Vet inte vart du bor, men PM:a mig så hjälper jag dig hitta en av våra återförsäljare. ;-)
Annars finns mkt info på www.sessions.com & www.d3o.com
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Sessions Outerwear har underställ med inbyggda knäskydd i kallingarna och armbågsskydd i tröjan. Skydden är tillverkade i d3o, används mkt inom motorcross osv och är ett SJUKT material. Det aktiveras av stötar/slag och är i "passivt" läge en inkapslad gel. Väldigt följsamt och mjukt alltså.
Kör själv med detta underställ, funkar kanon.
Vet inte vart du bor, men PM:a mig så hjälper jag dig hitta en av våra återförsäljare. ;-)
Annars finns mkt info på www.sessions.com & www.d3o.com
Där har du svaret, Beretta! ;)