Kolfiber vinyl

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Har nu ett 10-tal meter kvar av kolfibervinyl för 300kr löpmetern.

Rekomenderar 2 löpmeter för en tunnel på en kort till medellång maskin, 2,5 löpmeter till en lång maskin.

Har även beställt 30 meter till, så är det fler som är/blir sugen så kommer det hem mer inom en till två veckor.

Bilder:

Skicka gärna PM om ni vill beställa, har ni frågor så skriv dem här.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Om du behöver skarva, så gör det där det "syns minst", i ett veck eller något. Sen är det bara lägga vinylen "bredvid" varandra. Täntke bara på vilket håll "trådarna" går, så det blir rätt.

D

Deleted member 20088

Ursäkta ifall min kunskapsnivå är låg här, men min fråga är bara hur du fäster det hela? med lim?

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Hur pass tåligt är det mot yttre åverkan? Tänkte så man inte får repor efter första turen genom nån kvisttät passage.

Pile

Aktiv medlem
21 dec 2011
76
0
6
Sundsvall
Det klistars på, värm upp vinylen med t.ex en hårtork för att få den böjlig ner i bulor och annat och använd en typ gummiskrapa modell styvare för att dra ut luftbubblor etc. enkelt men kräver tålamod och tid.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Är såklart inte lika starkt som Kolfiber, och klarar sig såklart inte lika bra ifrån repor heller. Men funkar ändå otroligt bra må jag säga. Har gjort några tester och man repar getingen första taget. Sålänge det sitter på slätt underlag. Utan dynga