Skall man gjuta helt nya grejer är det ju lite mera jobb eftersom man behöver en form först...och den skall ju vara väldigt bra gjord om man vill få ett bra resultat.
Det som är lite enklare att börja med är ju draopering som jag har gjort på en del detlajer. Det bygger ju på att man täcker en befintligt t.ex. plastdel med kolfiber för att få den looken. Delen skall ju helst vara svart eller så sprayar man den svart innan så det inte lyser igenom om det är någon ljus färg under.
Sen pensla man på epoxy som ett lim ...sen säter man på kolfibermattan och ser till att få bort all luft. Sen får man pensla på mera expory över. Sen för att få lite "material" att slipa på så behöver man pensla på några lager med expoxy.
Sen slipar man ner så man får en jämn yta....till sist på med klarlack några varv...
Så enkelt är det. Men börja med en del som inte har så invecklade former...man skall ju också ha twillvävd kolfiber om man vill kunna forma den efetr böjda former...jag själv har använt en matta på ca 240gr...funkade bra för mig iaf till drapering
Man skall också tänka på att epoxyn är väldigt kinkig med blandning..tror dom brukar säga att blandningen skall ligga inom 5% om det skall funka...alltså mycket mera noga än med t.ex. glasfiber.