Tänkte ta och dreva ner skotern, då de känns som att en Mach 1 som blivit ombyggd till busskoter inte ska ha någon sjöräser-drevning längre.
Hur mycket ger varje kugg på toppfart tex?
Hur mycket skiljer de i storlek på varje kugg? (Diameter tex.)
Hur mycket brukar vara vettig att dreva ner?
Och är de någon som vet hur många kugg man kan gå ner utan att kapa/byta kedja?
Och vad händer, om de händer något, med variatorernas växling?
Om skotern gör 130 blås räcker de lååånga vägar, behöver antagligen inte gå så fort heller. Man får ju ändå bara köra 70, eller hur? :whistle:
Vill få den lite/mycket rappare, och att den slutar käka remmar som godis...
Vet att 3kugg tex på en moppe gör BRA mycket, men hur är de på en skoter?
Hade jag haft måtten på dreven hade jag kunnat tagit reda på mycket av de här själv, men nu har jag inte de. Lilla drevet är iaf 26kugg på min nu.
Så om de finns någon hjälpsam "drevguru" här på forumet, hjälp uppskattas stort.
Många frågor blev de, men men. Bättre att fråga en för mycket än en för lite...
Hur mycket ger varje kugg på toppfart tex?
Hur mycket skiljer de i storlek på varje kugg? (Diameter tex.)
Hur mycket brukar vara vettig att dreva ner?
Och är de någon som vet hur många kugg man kan gå ner utan att kapa/byta kedja?
Och vad händer, om de händer något, med variatorernas växling?
Om skotern gör 130 blås räcker de lååånga vägar, behöver antagligen inte gå så fort heller. Man får ju ändå bara köra 70, eller hur? :whistle:
Vill få den lite/mycket rappare, och att den slutar käka remmar som godis...
Vet att 3kugg tex på en moppe gör BRA mycket, men hur är de på en skoter?
Hade jag haft måtten på dreven hade jag kunnat tagit reda på mycket av de här själv, men nu har jag inte de. Lilla drevet är iaf 26kugg på min nu.
Så om de finns någon hjälpsam "drevguru" här på forumet, hjälp uppskattas stort.
Många frågor blev de, men men. Bättre att fråga en för mycket än en för lite...