Kolla hur långt en skoter gått

Dirtey

Medlem
21 okt 2009
40
0
1
Hej! har kommit över en fin skoter men trippmätarn står på 0 mil eftersom den är bytt och uppskattat miltal var 100-150 mil. Kan en firma gå igenom datan och se hur långt den gått / antal timmar? Det är en TNT -08

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Hej! har kommit över en fin skoter men trippmätarn står på 0 mil eftersom den är bytt och uppskattat miltal var 100-150 mil. Kan en firma gå igenom datan och se hur långt den gått / antal timmar? Det är en TNT -08
Har han servat den regelbundet på någon verkstad och har servicebok så står ju milen vid varje service där.

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Ski-doo verkstad kan se körsträcka och antalet gångtimmar via datorinkoppling.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag fick mitt mätarhus bytt på en ski-doo verkstad. den står på 1.7 km nu och innan 245 mil.. så det sparas inte alls i någon box! men då frågade jag honom när jag stog där om nästa ägare kunde kolla mätarställningen hos dem men det kan dem inte han sa det var en skröna! men han kan ju ljuga till mig men det tror jag inte eftersom vi känner varandra genom ett gammalt jobb.

Mich

Aktiv medlem
8 jan 2005
98
0
6
Umeå
Ski-doo verkstad kan se körsträcka och antalet gångtimmar via datorinkoppling.

Mich

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Auktoriserad verkstad kan få ut i stort sett vilka uppgifter som helst ur "datorn" om de kan och har tid till att analysera all information som finns men de gör det knappast då ju vi kunder snabbt skulle ställa högre och högre krav , t ex att det för en begagnad maskin skulle finnas "papper" på inte bara km utan komplett diagnos över "körcykel", antal timmar över X rpm osv mm.

Ännu så länge är det få verkstäder som har kunskap och intresse men det kommer efterhand i takt med att vi kunder ställer krav