tycker variatorerna beter sig mystiskt på min edge,
nystartad så måste jag pumpgasa iväg den, annars varvar den bara till ca 3000rpm och tuggar rem.
(väldigt irriterande då man stannat i djupsnö, har man inte precis rätt teknik så kör man fast direkt)
sen så gnisslar o skriker den lite lätt på tomgång och vid låg fart.
på höga varv slamrar det lite då och då men det är inget man hör om man inte lyssnar efter det så det är kanske inget å bry sig om.
hur kollar jag så variatorerna är i bra skick?
om någon har linjeringsmåtten så tar jag gärna dom,, speciellt cc-måttet.
Ska köpa ny rem också för att utesluta den, även om jag tycker den ser rätt shysst ut.. då är frågan,
vilken rem rekomenderas?
jag kör ganska hårt på led men det förekommer även en hel del fiskörning i skog o lössnö, inget fan av hastighetsjakter.
dubbad matta så det är ett jäkla bett på hårdpackat före.
nystartad så måste jag pumpgasa iväg den, annars varvar den bara till ca 3000rpm och tuggar rem.
(väldigt irriterande då man stannat i djupsnö, har man inte precis rätt teknik så kör man fast direkt)
sen så gnisslar o skriker den lite lätt på tomgång och vid låg fart.
på höga varv slamrar det lite då och då men det är inget man hör om man inte lyssnar efter det så det är kanske inget å bry sig om.
hur kollar jag så variatorerna är i bra skick?
om någon har linjeringsmåtten så tar jag gärna dom,, speciellt cc-måttet.
Ska köpa ny rem också för att utesluta den, även om jag tycker den ser rätt shysst ut.. då är frågan,
vilken rem rekomenderas?
jag kör ganska hårt på led men det förekommer även en hel del fiskörning i skog o lössnö, inget fan av hastighetsjakter.
dubbad matta så det är ett jäkla bett på hårdpackat före.
Last edited: