har en vmax 500 xt -98. den hade gått 900 mil på original kolvarna och då gick kolven av på avgassidan, jaha tänkte jag för allt annat hade klarat sig så jag rengjorde allt och pang i med nya originalkolvar för förbränningen och allt såg kanon ut och lager kändes bra! kolvbultslager, alla packningar och kolvbult blev utbytt.
Men nu i lördags när skotern har gått ca 1130 mil så hände det igen! Kolven av på avgassidan och allt annat har klarat sig igen, har reve motor nu men ramlager och allt verkar bra, inte en repa eller vass kant i hela cylindern. det var samma cylinder som det hände på förra gången den som är till vänster, alltså på varriatorsidan! förbränningen har varit kanon, kanske lite mycket olja men då ska det ju hellre hålla! alltid 98 oktan bränsle, ibland med en spritskvätt i! alltid texacos helsyntetsolja.
Heldeppad:beer:
Men nu i lördags när skotern har gått ca 1130 mil så hände det igen! Kolven av på avgassidan och allt annat har klarat sig igen, har reve motor nu men ramlager och allt verkar bra, inte en repa eller vass kant i hela cylindern. det var samma cylinder som det hände på förra gången den som är till vänster, alltså på varriatorsidan! förbränningen har varit kanon, kanske lite mycket olja men då ska det ju hellre hålla! alltid 98 oktan bränsle, ibland med en spritskvätt i! alltid texacos helsyntetsolja.
Heldeppad:beer: