kolvar,nållager, packningar

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
hallå, är det någon som har köpt grejer i från, pds ab, någon gång och kan säga om man törs handla grejer från dem eller om det bara är skräp, mvh dutten.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har köpt ett par Powermadd skydd där ifrån och dan efter beställningen fick jag ett mail att fästena var slut, och att det skulle komma in nya om ca 10dar. Så jag väntade i totalt 4dar så hade jag dom i brevlådan. Inga problem alls att beställa därifrån.

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
okey, seriösa så med lev, men hur är kvaliten på kolvar,lager samt packningar , mvh dutten

N

N_w

Det går ju att beställa original kolvar också, men jag tror du tänkte på ''high tech'' kolvarna? jag har hört att de fungerar bra och så är de dubbelringar på dem och det sägs ska vara längre livslängd på dem, men vet dock inte om det är att jämföra med original kolvarna (mycket möjligt att de fungerar minst lika bra). Men andra sidan, så får du 2st pirat kolvsatser till priset av en original sats med kolvar. Jag kör själv Sno pro kolvarna i min mxz 600 och jag har nu kört 120 mil hårt, under vintern och jag komptestade här om dagen och inga anmärkningar på lägre kompression så jag är glad att jag inte köpte original kolvarna än så länge iaf = )

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
dom har också pirat de var dessa jag tänkte på, snopro skulle väl funka, var handlar man såna bäst till en rave 800-01,

N

N_w

stenmarks & rinab.jetshop.se tror jag har kolvar åt den, om jag nu inte mintes fel

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Kolla med nån som har lite rutin på tex sno-pro kolvar till just den motorn.
Har hört att till vissa motorer ska man INTE köpa billigare kolvar om man har tänkt köra själv på dom ett tag...