Ja sätt i snopro. Dom håller längre tid innan man måste byta och skär aldrig. Snopro är enligt mig dom bästa kolvarna inkluderat org kolvar mot skärning. Dom rör sig minst i matrialet (är stenhårda). Håller dom för mig som varvar 9000+ och har portar som sjöråttor kan gå igenom håller dom åt alla andra. Enda dom evnt kan vara sämmre på är att ringarna slits fortare,, ringarna har jag inget milantals koll på tyvärr
Wiseco skulle jag aldrig sätta i för dom tål inte snålgång av soppa en sekund (mer kännsliga på felbestyckat). Och slits dubbelt såfort som en gjuten kolv. Kör man 1000 mil på en gjuten bör man byta en smidd typ wiseco på 500 mil. Det gäller samma regeler som i bilar och motoprcycklar helt enkelt,,, smidda är mjukare och slits fortare = halva livslängd mot gjutet.
Wiseco har man bara i turbomaskiner och motorer som man vet med sig har lätt att få kolvar att spricka.
Jag kör därimot wiseco i min turbomatade xr650 motard för den tar jag ut 3ggr effekten ur och kolven har då ett hårt kort liv.