kolvsats thundercat 1000.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
859
113
Kramfors
Man ska endast köra smidda kolvar som wiseco och wössner i motorer som är kända för att spräcka kolvar. inte annars!!I ditt fall Ac 1000cc trippel så är de kända för att ha ett litet för stort kolvspel så org och pirat gjutna kolvar kan faktiskt spricka om än ovanligt. Jag lyckades spräcka en kolv nu i vinter på min Thundercat 1000 och de va en org kolv så nu ska jag köpa smidda. Obs de gäller varmköra noga annars kallskär dem. De har även en benägenhet att skära lite lättare än gjutena men den risken får man ta för smidda kolvar spricker aldrig de är segstarka i materialet.

Så jag rek att köpa endrea Wiseco eller wössner. Om du kan få tag på wössner i tyskland/england så köp dem för de är Tyska kolvar så de är riktigt bra kvalle. Wiseco är inte dåliga på någ sätt men får man välja mellan Tysk kvalle vs Us så tar man Tysk såklart. Jag fick nyss ett pris på 3st Wössner kolvar från BSM happaranda och de kostar 4400kr. Du bör få ner dem till 3000kr från någ tysk firma jag hittade för de priset men mins ej vart. Wiseco får du för 2700-3000kr ink frakt och tull från USA om du letar på ebay.

Hittade nu Wössner till löjligt billigt pris i Sverige skoterracing.se!! 2900kr för alla 3 kolvarna är helt sjukt billigt!! Glöm inte köpa nållager och köp då wössner eller wiseco nållager alt dyra original.

http://www.skoteroracing.se/produkter/wossner-kolvar/wossner-kolvkitt-arctic-cat-1000cc-3-cyl.

Last edited: