Kompen i 503

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Rätt och rätt...är det lika på båda så är det inget fel. för drygt 8 är nog bra på den där motorn. Även mätare kan visa lite olika.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Jag tänkte för ibland å slår den av cyllindern närmast fläkten.
Och det låter som om det fattas nåt där. Den låter som en gammal ockelbo när man gasar :tsk: Men på tomgång så går den på två cyllar.
Det var ärjning i kabeln men vi hade ju kapat av lite från kabeln också så det är ju väll fixat eller? Vi tog bort 1 cm från varje kabel. :unsure:

Men i förrgår höll jag och pappa på med Grizzlyns bränsle system och rengjorde filtret och gick igenom förgasaren. Trotteln är i näst högsta läget och den gick bra då när vi testade den. Det går bara till 3/4 gas. Den gick köra tills man satte full gas, då den bromsar när man gasar fullt. Men sen om man pumpar på gasen så går den upp i varv igen och sen går det gasa till max 3/4 gas igen :eek:hwell:

kan variatorn påverka motorn på detta sätt eller är det fortfarande fel på bränsle systemet?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
8.2, börjar bli lite småsletet då, men inte dåligt
Köpte en trapper härom dan med 440 spis den hade 10 kg komp, så om ett tag bör du se över kolvar, dock på gammskoter skulle jag kört tills den inte går alls !

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
En annan har 8,0 på bägge och en helt död cylinder som poffar till ibland :eviltongue: Nu ser den mest ut som en snödriva och där kan den stå, den kände väl på sig att den skulle säljas :mad2: