kompressor i nytro ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
tja !

Om man skulle vilja ha en kompressor med tillbehör monterad och inljusterd i en nytro hur mycket kostar det tror ni ? Kan inget om detta så jag vill inte försöka motera själv :hmmmm2:. Tänkte inte på nått 300hk monster utan typ 180-200hp !

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Med tanke på att kompressorn kostar nästan de dubbla som turbo så räkna runt 70.000kr monterat och klart. +/- nån tusing.

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Om du inte är så kunnig skulle jag inte rekommendera något kompressor kit. Eftersom det krävs en hel del service när du åker turbo/kompressor som man inte tänker på. Det är inte bara vrida på nyckeln som när du åker std.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
jag ska inte köpa turbo lr kompessorkit under de närmsta åren :) jag ville mest kolla vad sådant kostar och vilka alternativ det finns!

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Kompressor är svårare att få att fungera än ett färdigt turbo kit från tex Mcx...Svårare att mappa in bränslet och svårare att variator bestycka...Plus att det är mer slitage på allt.Matta,drivhjul,kedjehus,mm,mm...Turbon är snällare mot effekt peaken...Sant är att pressorn är ju fan så mycke rappare efter led...Men typ på en lång åker med mycke snö sätter nog jag mina slantar på turbon.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.287
86
48
Övik
Men fy f*n så mycket roligare med kompressor, gassvar som heter duga! Absolut värt allt extra slitage :) Skulle jag överladda en 4t maskin hade det förmodligen blivit kompressor, då jag prioriterar snabbt gassvar istället för turbo lag som tex inte spelar nån större roll för mountainåkare.. Verkar ju ha sjunkit i pris kompressorkiten dessutom.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZPG7w9yNVjw[/ame]

Kan ju inte förneka att det låter väldigt fint med kompressor också :)