konstig boggie??

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
hej, jag var ute och körde en dag och allt verkade okej när den började få väldigt dåligt fäste så jag stannade och märkte att den främre delen på boggien hade fastnat helt ihoptryckt så nu är det bara längst bak mattan är i backen, et är som om den främre boggiedämparen har fastnat när den är ihoptryckt och den vägrar fara tillbaka.....?? är det dämpare som är dålig eller vad kan det vara??

tacksam för svar:D

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
På vad är det för skoter? kolla hur dämparen ser ut och se om du hittar något annat som kan ha gått sönder i boggien.

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
haha precis samma sak hände mig igår, kastade kranvarmt vatten(typ 10 ggr) på dämparen å väntade sen ett tag med skotern upp hisssad, efter en 20 min lossnade den. förmodligen har den frusit, bara å renovera. eller byta.

338federal

Medlem
29 dec 2008
24
0
1
Om det är en renoveringsbar dämpare så blir det väl att renovera. Min framvagns dämpare hade fastnat likadant. Byta olja och gas som nya igen.

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
det är en cobra enduro -95 och det sitter orginal öhlinare runt om, är dem renoveringsbar eller? och vad skulle de kosta att renovera den, alternativt att köpa nya?:)

338federal

Medlem
29 dec 2008
24
0
1
Öhlins brukar vara repbar. Jag betalade 500kr/st. Renoverade alla 4 i min skoter. Priset kan variera.

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
det är en cobra enduro -95 och det sitter orginal öhlinare runt om, är dem renoveringsbar eller? och vad skulle de kosta att renovera den, alternativt att köpa nya?:)
du skojar, min är en lynx 94 med öhlinare, kan tips om att nedre fästet är lite svåråtkomligt, jag fick ta lös boggiehjulen framför. dom är renoveringbara.

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
okej, var det öhlinsdämpare du renoverade? och är det någon som vet nån i östersund som renoverar dämpare?:)

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
jag har inte lämnat in den än.......
östersund?? ingen aning kolla med nån skoter eller crossfirma.