Konstigt fel Arctic Zr 600EFI

R1Widde

Medlem
9 feb 2009
18
0
1
Hej!
Har ett konstigt fel på min nyköpta skoter.
När den är kall och man startar upp den går den bra och även när man åker iväg med den går den bra men alldeles när den är varmkörd efter ett bra tag säkert 20min så börjar den blöddra och gå lite orent en aning på halvgas och lågt varvtal. Men drar man på den så går den fint ända tills man skickar på fullgas så varvar den inte ur. Bytte stiften idag och stiftet på den högra cyllen var rejält svärtat och blött medans det på den vänstra cyllen var fint. Åkte ett bra tag med dom nya stiften och den gick riktigt bra och varva ur för att efter ett tag typ 20min gå lika pissigt som tidigare, skruvade ur det nya stiftet och det ser likadant ut som det gammla på samma cylle.

Vad kan detta bero på? Ska man köpa dom värre/dyrare stiften som sägs inte ska sura igen? Eller vad kan detta bero på?
Tacksam för svar!
vh Erik

denTTa

Medlem
7 jan 2009
44
0
1
antnäs
Hej!
Har ett konstigt fel på min nyköpta skoter.
När den är kall och man startar upp den går den bra och även när man åker iväg med den går den bra men alldeles när den är varmkörd efter ett bra tag säkert 20min så börjar den blöddra och gå lite orent en aning på halvgas och lågt varvtal. Men drar man på den så går den fint ända tills man skickar på fullgas så varvar den inte ur. Bytte stiften idag och stiftet på den högra cyllen var rejält svärtat och blött medans det på den vänstra cyllen var fint. Åkte ett bra tag med dom nya stiften och den gick riktigt bra och varva ur för att efter ett tag typ 20min gå lika pissigt som tidigare, skruvade ur det nya stiftet och det ser likadant ut som det gammla på samma cylle.

Vad kan detta bero på? Ska man köpa dom värre/dyrare stiften som sägs inte ska sura igen? Eller vad kan detta bero på?
Tacksam för svar!
vh Erik
det är kanske nån givare som pajjat. då tror den att den är kall hela tiden så därför går den bra när den är kall men när den är varm får den ändå för mkt bensin:p

Shiana

Medlem
26 feb 2009
6
0
1
Tjena.
jag hade problem med min zr, den varvade upp till typ 7000 varv enligt mätaren men när man forsatte att gasa så gick varven ner till ca 6500. och då var det hög varvsspolen som var paj (stratorn?)

addewildcat

Aktiv medlem
10 feb 2008
68
0
6
Jönåker
Kan det möjligtvis vara så att den inte laddar som den ska,går den precis lika länge varje gång ,så kanske batteriet ger ström precis så länge ???? kolla att den laddar ordentligt,minst 13 volt på tomgång.mvh adde

R1Widde

Medlem
9 feb 2009
18
0
1
Har forskat lite vidare i det hela nu och skotern dör helt när man svänger skarpt. Så ev att det är glapp i någon kabel under styrskyddet... Men jag tro inte det är hela boven i det hela utan att den går för fett vet jag inte varför. Den går bra ett tag sen blir den blöt på båda tändstiften.