konstigt ljud F7

flobb

Välkänd medlem
11 okt 2009
136
0
6
Piteå
Hej!

jag å tjejen har vare ute å kört lite skoter idag efter led, och senare så släppte jag av henne å körde lite i lös snö och sedan körde in den i garaget.

medans då jag å hon var ute å hade kört så var det ett lite konstigt ljud under huven på skotern, Det låter precis som om en elmotor som går. har aldrig hört de förut å då har jag vare på betydligt längre sträckor.

körde sedan själv i lös snö lite hårdare körning. samma ljud..

inga lampor ingen check engine lampa eller dyl är tänt.

någon som har någon aning eller hört ett liknande ljud?

Ps Hur gör jag för att byta rem på Min f7.

Glömde säga att skotern är F7 EXT -04a

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de är nog soppapumpen som låter å de är normalt , hörs mer då nivån ligger under pumpen

du drar åt parkeringbromsen trycker med en hand på indreskivan och med den andra på locket vid rullarna och vrider samtidigt medurs , så fort skivorna går isär pillar du ner remmen mellan skivorna , kräver lite styrka (speciellt om det är kit med hårdare fjäder) men främst teknik .... så här gör jag , vissa drar bara i remmen ...

flobb

Välkänd medlem
11 okt 2009
136
0
6
Piteå
hej!

ja tänkte faktist angående pumpen, men aldrig att den började låta vid lite soppa, å de stämmer för ja har väldigt lite soppa för tillfället. :p

då får ja bara tanka å se efter om de slutar låta någonting.

aah då ska ja ta å försöka sedan i morgon om ja lyckas, alltid bra å veta hur man gör om någonting pajjar.

tack för snabba svar. =)

Mvh//Robin

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Den kanske vill ha lite smörjning, kör i lite 2T olja direkt i tanken så smörjer den sig lite den också.

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
lånar tråden lite. Kom ihåg ett knackande ljud jag hörde förut på skotern. inte säker på att der är kvar nu. Men det knacka välidgt snabbt. Ungefär som V.E.S portarna på en Polaris lät de. Va kan de ha varigt?