Koppla sätesvärmare

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Ska kanske montera sätesvärmare i dynan i Grizzlyn och jag undrar om det vore så specielt smart? Skulle behöva lite hjälp.....

För har ju 12v utag och då menar pappa att det vore bättre med att använda en sån som man har i bilen.... Han menar det blir jobbigt att ta lös kontakten till värmaren när man ska ta lös dynan. Men håller inte med själv. För att den far ju iväg på engång när man ställer sig upp på skoter och när man hoppar av.

För jag vill ju sprätta upp klamrarna i dynan och sätta värme slinga från en gammal sätesvärmare och sen häfta igen det på nytt. Klart mysigast enligt mig. Den har 15w under rumpan och den som hade vart bakom ryggen är på 12w ungefär.
Så jag sätter 15w under stjärten :eek: (varmt och gött) och den andra för passageraren.... hehe :aetsch:

-Tänkte koppla genom en brytare från batteriet och jorda den genom intrumentbrädans fäste som jag gjort med hel/halv lyse lampan
(Blå kontroll lampa) och sen till värmaren :D
Ska sätta en Paint bild i Albumet hur jag ska koppla och placera dom, om nån är intreserad att kolla och ge övriga tips.

(ursäkta att det vart så långt :()

Last edited:

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Jag skulle då inte ta några slingor från en bil. Ett bilsäte är tort och fint medan skoterdynan i princip alltid blir blöt på ett eller annat sätt... Försök hitta några slingor som tål att bli blöta.