krängning hämmare nytro

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har inte gjort de på en nytro.men gjorde de på min Phazer FX.. den blev mkt skönare att hoppa med om de var lite halvkrasslig landning...ï snö ger de väl ingen större effekt, de de oftast är så pass mkt snö att de är lätt att bryta ner den i pudret=)..

enda nackdelen jag kände med phazern när man inte hade nå krängarmar var då att den ville niga i kurvor..alltså man var tvungen å bryta den åt vänster när man svängde åt vänster..fanns som inge motstånd från fjädrarna alls....

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Har precis plockat bort min så ska testa så fort snön kommer. Många rekommenderar detta på våra gropiga leder.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så länge du kör float eller likvärdiga dämpare finns det bara fördelar. Så vida du inte kör 100% led. För dom blir vingligare i kurvorna. men för bus och friåkning så är det det enda riktiga. Det är ju först då framvagnen kan arbeta individuelt. Tex om du ligger i lössnön och får en smäll under ena skidan så absorberar fjädringen den smällen, inte för den vidare upp i styret. Jag har alltid kört krängarlöst på alla mina maskiner. Ser inga nackdelar, men man måste prova för att känna vad man trivs med.