Krängningshämmare på xp

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Hur många kör sin korta xp utan hämmare?
Tycke och smak!
Kommer själv att prova detta då jag mest kör lugn pulk körning och puder bus.
Är inte intresserad av snabbas på leden körning.
Vad tror ni?
Är väll igentligen igen fara för framvagnen att köra utan?

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Nej men tänk på att bara släppa fästet på en sida, en idé kan ju vara att införskaffa snabbfästet som sitter på ex. min freeride. Fästet har bajonettefattning så du kan montera bort/tillbaka på 20sekunder vilket är grymt smidigt. Kan ju bli en anning vickit på leden om du kör bortkopplat jämt.

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Släppa på ena sidan? vad menar du?
Joo sett dom men körde min f7:a utan hela förra vintern och den var väldigt vickig (Neg i kurvorna) tyckte ändå det var kanon skönt. ha inte mycke tryck i framdämparna heller.
Men som sagt så kör jag alldrig som en dåre på leden.

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Vadå går det inte bara att montera bort dom helt på bägge sidorna?
Ni får gärna förklara!

Last edited:
K

kenth

Har åxå funderat på att släppa på krängaren. Blir bättre och enklare i pudret om jag förstått rätt? Och vad kostar ett snabbfäste och var hittar jag ett sånt i sverige? Såg nån på dootalk som sålde egentillverkade men tänkte om det sitter på freeriden så borde väl det finnas för beställning här hemma, eller?

niak

Välkänd medlem
3 dec 2010
120
1
18
Malmivaara

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Har åxå funderat på att släppa på krängaren. Blir bättre och enklare i pudret om jag förstått rätt? Och vad kostar ett snabbfäste och var hittar jag ett sånt i sverige? Såg nån på dootalk som sålde egentillverkade men tänkte om det sitter på freeriden så borde väl det finnas för beställning här hemma, eller?
Med eller utan hämmare är personligt men pröva utan, har plockat bort dessa för ett par kompisar mot deras vilja/vetskap ifjol våras (Rave o Xtrim), ingen vill ha återmonterat utan tycker att maskinerna vart mer körbara.

Knappt 1900 kr i Sverige för snabbfästet och i USA (Ronnies) kostar den (part no 8602002609) ca 70 USD dvs du har den i brevlådan efter 6-10 dagar för mindre än halva priset precis som med de flesta OEM reservdelar.

K

kenth

Den på stenmarks var riktigt ful! Den jag såg på dootalk var clean.