Kraschad 07a Ski doo gtx 500 ss

Pot68

Medlem
8 mar 2010
10
0
1
Sollefteå
Som rubriken säger så är jag nu skoterlös.
Hjärnan går på högvarv, vet inte vad jag ska välja ! :madgrin:

- Frun ska med= Högt ryggstöd,handtagsvärmare och bekväm.
- 45-80' i budget
- 2 takt eller 4 takt.

Har testat en ny Ski doo gtx 550f som var nice, dock utan frun.
Funderar på antingen en Venture GT eller MP,Polaris Fst iq(trimmad190hk)
Har fått lika många förslag som jag har vänner.

Nu undrar jag vad ni därute har för tankar kring detta ?
ALL INPUT ÄR BRA INPUT

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Köp en liten smidig rackare till frun o en lite roligare till dig skälv;)! De blev min lösning då vi hade lite olika uppfattningar om hur skoter skulle åkas! Nu äre frid o fröjd, alla äro nöjda:)

Ska du ha en skoter som din fru önskar är jag rädd att det blir en typisk touring, bra komfort på led men ganska dålig på resten! Men nånting med en 600 sdi eller e-tec i är trevligt, går fint o billigt! 550 o andra fläktisar är ganska så trötta men de fungerar o har mindre elektronik som kan jävlas!

Fruns X-trim e-tec 600 är ioförsig en kanonskoter både för ensamåka o skjutsa, tar sig skapligt i snö o kanon på led, går billigt. Men inga höga ryggstöd, skulle rekomendera att testa en sån med clickon dynan!
Sen måste du vara bra på att förhandla, typ för barnens skull o såna vinklingar;)

Är skälv ett Polarisfan men deras 4-takt me turbo skulle jag undvika, bland det sämre som lämnat den fabriken vad det gäller pålitlighet!

Sen vad det gäller 4-takt eller 2-takt så tycker jag att på led så är det en smaksak. Bredvid led så tycker jag 2-taktarna är bättre, o det beror mest på viktskillnaden!

Lycka till med förhandlingarna och funderingarna!

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Lynx grandtourer/ commander eller ski doo's motsvarighet skulle då jag välja! :)
Tar sig fram bra och går att köra ruskigt fort på leden och är även riktigt bra att skjutsa på.

Du skulle ha provkört några skotrar för att se vilken du trivs bäst på.

Eller som Rsveden säger... Köp en till dig och en till frugan.