Kylarslang

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tja,

Har suttit och letat runt lite efter kylarslang till vettigt pris, men det finns ju verkligen inte?

Någon som har nåt tips på vad man kan använda istället?
Ska ej vara förböjd, men dock böjvänlig då det ska sitta i ett bygge (440 chassie med 700 motor.).

I dagsläget har jag skarvat med en rörstump, men tycker att jag får ett litet men styggt veck på slangen på ett ställe.

Ös på med tips tack. :beer:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.049
113
Stora Blåsjön
Finns kylarslang med spiralrunt men vettigt pris kan jag väll inte påstå att det var. Kollade runt lite när jag behövde slang.
Själv kör jag med bockade aluminiumrör sen drar jag på lite slang utanpå där det ligger emot chassi eller kanter så det inte ska skava/skramla. Det funkar bra, annars är väll alternativet att kolla på tex bilskroten efter lämpliga slangar, kostar inte många kronor där.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tja,

Har suttit och letat runt lite efter kylarslang till vettigt pris, men det finns ju verkligen inte?

Någon som har nåt tips på vad man kan använda istället?
Ska ej vara förböjd, men dock böjvänlig då det ska sitta i ett bygge (440 chassie med 700 motor.).

I dagsläget har jag skarvat med en rörstump, men tycker att jag får ett litet men styggt veck på slangen på ett ställe.

Ös på med tips tack. :beer:
Jag hade ett veck på mitt bygge med. Jag provade elementslang men den var så mjuk, min lösning var ju ett rör bockat drygt 90 grader.