Har problem Med Kylning Sno pro 440-04
Vad kan man göra? utan att montera f7 kylare.
har en fundering på att ta bort termostaten och köra med Red LineWaterWetteri kylsystemet.
Hur ofta måste man bestycka om 440n när man kör i fjällen
Att ta bort termostaten kan ev. hjälpa litegranna. By that time motorn får problem med överhettning LÄR en 30 graders termostat vara öppen, och kylvätskan flöda runt som fasiken i den enda kylaren 440n har standard.
Har sett lösningar på radiatorer monterade på luftburken.
Ett mer avancerat alternativ är att montera kylare i tunneln. Jag köpte lite fyrkantigt alu.rör för några hundringar och svetsade ihop, med in-/utlopp framför tanken - bakom variatoraxeln. Har dock F7-kylare OCKSÅ, men också en 800-motor. Utan problem med tempen...
Så länge du har bra bestyckning för havsnivå behöver du inte bestycka om. (givetvis börjar den ju gå fetare på högre höjd, men risk för motorskador pga bestyckning är obefintlig)
finns bara en liten kylare längst fram i bandtunneln , samma som på f7an .. en F7:a har som bekant även fotstegen och en kylare bak å tänder lika fullt lampan då det är hårt , så att det behövs utbyggnad råder det inget tvivel om
bra att du lyckades let upp en tråd ! en del hittar inte ens sina egna trådar dom startade får ett par dagar sedan
okok tackar , då va de sant då som säljaren sa till mig , (har en f7 motor i 440in min som jag ganska nyss köpt) han sa nämligen att kylsystemet var utbyggt , och ja kikade nu när ja tog ner boggien och då satt den där kylaren längst fram sen 2 limpor som slutar typ efter halva tunneln , men förstår inte varför man inte bygger ut ordentligt isåfall ?
räcker dem kylare jag har nu tro ? eller börja försöka fixa nått mer ?
kan komma med en bild lite senare ikväll om de önskas.
Ser ut som ett par Indy kylare om jag inte misstar mig? Har själv en Snopro -05 med f7 motor, som det sitter kylelement i tunneln på men dom är inte fullt lika breda som dina.
en nästan omöjlig fråga att svara på , längden på stänklapp gör skillnad , även styvheten , det kyler mkt bättre i jämnfart 70 km/h än 20 km/h ,
stenhård skare kommer du kanske 500 meter , puder snö till tanken är tanken är tom , montera en tämpmätare och bygg ut systemet , en 440 spikar lätt , en varm 440 ännu lättare !
körde snopro 440 1 säsong. en 06a. Den kokade inte en enda gång för mig. Varierande körning och före. Tänkte ofta på att köra bredvid leden någon gång ibland ifall det var hårt ute. hade 310 munstycken hela tiden. gick fint. dock lite fett i fjälls. Riktigt bra skoter faktiskt Original kylare bara.
okej låter som om det är ganska lungt då om man tänker lite på hur man kör..
men jag tror nog jag ska montera extra kylare ändå.
duger det med vilka kylement somhellst ? och är det mkt arbete ?
bra val ! svårt att veta om motorn ligger för högt i temp om man varken har varningslampa eller tempmätare ? en 600 snopro jag körde med märkte efter ngn mil att den koka , då hadde dessutom o-ringarna brunnit upp ! effekten ställer givetvis ochså högre krav på kylningen , min mod 800 hadde bara std kylare men den gick bara på hög höjd i lössnö , jag funderade inte att ens provköra innan jag byggde ut ....