Har problem med att min SX600 trycker ur sig kylvatten. Kylvattenet fylls upp i kylvätskebehållaren och detta resulterar i att det blir luft i systemet och templampan börjar blinka, väntar jag tills trycket fallit och fyller upp kylsystemet på nytt går det bra ett tag sedan upprepas proceduren. Kylarna blir inte särskillt varma och jag tycker inte motorn verkar jättehet heller.
Har kontrollerat vattenpump, kylare o slangar och har försökt lufta den flera gånger enligt instruktionen i manualen.
Gör jag något fel när jag luftar eller kan något annat orsaka det övertryck som tycks bildas i systemet, kanske en packning??
Skotern är en 2-cyl SX600 -98 med variatorkit och tunnare topplockspackning från KN racing
Har kontrollerat vattenpump, kylare o slangar och har försökt lufta den flera gånger enligt instruktionen i manualen.
Gör jag något fel när jag luftar eller kan något annat orsaka det övertryck som tycks bildas i systemet, kanske en packning??
Skotern är en 2-cyl SX600 -98 med variatorkit och tunnare topplockspackning från KN racing