LÅNG skoter till nästa vinter? Tips på någon ni rekomendera?

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Tjena!

Ha åkt kort skoter nu i två år. Har blivit riktigt sugen på att skaffa mig en lång skoter vilket skall vara minst 147''. Vill ha mkt motor vilket minst skall vara 800 (helst turbo). Har suttit och åkt en lite ombyggd MXZ 670-96 nu och blivit grymt sugen på en ny lång skoter. Ha suttit och fundera på allt från Yamaha till Arctic cat (inbiten på BRP maskiner). Tänkte jag skulle slänga upp en liten tråd så man kan få lite tips på vad man skulle kunna köpa sig för skoter. Pengen är då ingen problem då jag har jobb så de räcker. Kom med allt ni har. Ju mer desto bättre:heh:

W

Wettainen

http://www.blocket.se/lulea/Arctic_Cat_M8_TURBO_38936633.htm?ca=1_9&w=3
"Efter tre överladdade säsonger säljer jag nu min unika snöskoter.
I grunden en 2008 Arctic-Cat M8 153.
Turbo kit av ledande fabrikat Push installerat 2009 och injusterad i dyno. Denna kör man på 98 oktan men möjlighet finns för andra bränslen.
210hk + med 98 oktan.
Push är känd för att endast använda de bästa komponenterna i sina produkter med oslagbar finish!
Turbokit levererades av BSA i luleå samt injusteringen utförd av Swedish Mountain Products, Luleå.
Dessa företag har lång erfarenhet av effekthöjade åtgärder på snöskotrar.
Utöver det som ingick i detta kit har jag monterat ett MCX snöfilter, AEM bredbands lamndamätare. Laserskuren mätarhållare för turbotryck och lamnda.
162 challenger extreme matta (2,5kammar) inkl Tracks USA boggieförlängning monterad 2010. Tunneln förlängd med Arctic-Cat original delar. Stor skillnad mot original.
2010 omlackerad i olivgrönt (militär) samt svart. Olika typer av ventilationer i huv och sidokåpor som turbosystemet kräver.
Originalhuv i nyskick kan medfölja enligt ök. Även meshhuv finns.
Justerbar styrstång i höjdled, Arctic-Cat original.
SLP Powder Pro skidor som är justerbara i spårvidd.
BOSS dyna.
Variatorer bestyckade med för ändamålet utvecklad setup, inga remsprängningar.
Vill du ha en extrem snöskoter med oslagbart vikt/effekt förhållande som samtidigt bara fungerar så är detta nåt för dig.
Inga ständiga justeringar, bara att tanka på macken, dra i snöret och lämna dina kamrater bakom dig.

Mer info kan naturligtvis lämnas vid intresse.
Finans kan ordnas.

Ev inbyte korvgrillarskoter, typ Panther 600, Ski-Doo freestyle eller liknande. "

Där har du en lång turbo maskin för 119k som säkert går att pruta ner lite :)

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten

Turbo kit av ledande fabrikat Push installerat 2009 och injusterad i dyno. Denna kör man på 98 oktan men möjlighet finns för andra bränslen.
210hk + med 98 oktan.
Push är känd för att endast använda de bästa komponenterna i sina produkter med oslagbar finish!
Turbokit levererades av BSA i luleå samt injusteringen utförd av Swedish Mountain Products, Luleå.
Utöver det som ingick i detta kit har jag monterat ett MCX snöfilter, AEM bredbands lamndamätare. Laserskuren mätarhållare för turbotryck och lamnda.
162 challenger extreme matta (2,5kammar) inkl Tracks USA boggieförlängning monterad 2010. Tunneln förlängd med Arctic-Cat original delar. Stor skillnad mot original.
2010 omlackerad i olivgrönt (militär) samt svart. Olika typer av ventilationer i huv och sidokåpor som turbosystemet kräver.
BOSS dyna.
Vill du ha en extrem snöskoter med oslagbart vikt/effekt förhållande som samtidigt bara fungerar så är detta nåt för dig.
Inga ständiga justeringar, bara att tanka på macken, dra i snöret och lämna dina kamrater bakom dig.

Finans kan ordnas.

Ev inbyte korvgrillarskoter, typ Panther 600, Ski-Doo freestyle eller liknande. "

MONSTER!

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag säger som många andra, Pro Rmk! (155")

Löjligaste maskinen jag kört, smidig som en kort med framkomligheten hos en lång. Går äckligt bra "direkt ur lådan" och med lite variatorgodis (och turbo om du vill) så är den sjuk :).

A

axelsson_vpg

HaHa,

Pro rmk -12 ska ja tydligen vara de bästa...

Arctic M8 den äldre från 09-11 ska också vara förbannat fin.

Glöm yamaha..

W

Wettainen

Det där är ju en 2013 modell så jag tror ingen har några kommentarer om den.

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
tänkte mest på om de är någon som skulle kunna tala om lite hur 11-12s årmodeller är så man får en liten inblick. Ha som nyfiken på 4-takt så jag är lite sugen på en nytro med, men nog lockar mest arcticen :)

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå

210hk + med 98 oktan.
BOSS dyna.

Finans kan ordnas.

Jag kan varmt rekommendera denna skoter. Känner ägaren och har varit med till och från under bygget. Mycket bra injusterad och påkostad. Jävligt bra driftsäkerhet också med tanke på vad det är.
Bara tanka och köra, remmarna håller också.