Är rookien någorlunda metodisk och strukturerad samt har viss vana att skruva annat och skruva ihop annat i fungerande skick också är det inget större ingrepp, bra också med en extra hand som har skruvarvana.
Iom att verkstadstiden är dyr kan ett sätt att spara någon krona vara att demontera lådan och ta den till verkstaden om man inte vill splitta den själv, har du bra kontakt med din ÅF så låna verkkstadshandboken.
Läcker det måttligt, kolla oljenivån, fyll ev upp samt lägg något som suger upp oljan nere i "holken", kör resten av säsongen med en 355 ml flaska 75W140 olja i backfickan och skruva efter säsongen, det brukar inte läcka speciellt mycket.
I korthet handlar det om att:
-Släppa bandspänningen
-Lossa växelföraren
-Lossa ev plåtar/fotholk/stag som är i vägen för demontering
-Lossa växellådans 4 fästbultar
-Lyfta ur växellådan
Sedan vidtar att lägga på bänken, värma och splitta halvorna för att kolla/byta komponenter.