Lägger av när han är varm?

henkewfarnbo

Aktiv medlem
28 dec 2009
64
0
6
Sala
Har en ski-doo mach 1 700 som går att starta och köra en stund men när den börjar bli varm finns ingen tomgång och skotern dör och startar inte mer.
Det finns gnista men vet inte om den är tillräcklig.
Stiftena är rätt torra, förgasarna har vi haft isär och gjort rena, Pumpen har vi testat men det kommer inget bensin när vi drar i snöret är det som det ska tro? NÅGON SOM HAR NÅGE TIPS PÅ ÅTGÄRDER.??:bawling:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
deeee ska komma soppa direkt motorn snurrar??
den är vakuumstyrd och de bildas vakuum när du drar i snöret..

annars kan de vara halvkrassliga insugsgummin...dålig bensin?

men då är frågan.varför går den bara när den är kall.....hmmm.. har du komptestat?
hur långt har maskinen gått?

henkewfarnbo

Aktiv medlem
28 dec 2009
64
0
6
Sala
Någon måste väl veta hur mycke pumpen skall trycka:hmmmm2:

Fast det är ju konstigt att den går så länge man håller varv.

henkewfarnbo

Aktiv medlem
28 dec 2009
64
0
6
Sala
Läste en gammal tråd där det var fel på en tändspole....ska nog prova byta i morrn:dizzy:

Konstigt att jag drog ca 10 drag i snöret med full shoke och stiften inte blir blöta :hmmmm2:
Gnista på alla stift. Hittar inget fel på pumpen och det blir ju själv tryck från tanken. Men han jag läste om hade liknande problem och då var det en tändspole. Har inga bra ideer.....

Kompen är inte så hög, 7 kg men lika på alla. Har en biltema mätare som alltid visat låg komp så litar inte så mycke på den.
Provar med tändspolen först, annars pumpen eller cdi.n???

Han startar inte alls längre.

henkewfarnbo

Aktiv medlem
28 dec 2009
64
0
6
Sala
Hur vet man vilken spole som ska till vilket stift? Såg idag att vänstra spolen går till mittra cyllen och mittra spolen till vänstra cyllen. Vet inte om det satt så från början eller om jag blandat ihop något, har haft lös de mesta snart....börjar bli lite rörigt.

henkewfarnbo

Aktiv medlem
28 dec 2009
64
0
6
Sala
Bytte soppapumpen och skotern går hur bra som helst....tomgång och är lätt att starta(monterade även en primer) trodde problemet va löst ! Körde nog 30-40 min med fastkörningar och allt som hör till. Startat stoppat osv..
MEN när skotern stått ett tag ca 10 min va den helt död:argh:

Någon som vet hur man felsöker cdin??