Längd gas/oljevajer vipermountain?

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
nån som vet hur mycket längre gas och oljevajern är till en vipermountain jämfört med en "vanlig" viper? ska på med 3-4" styrhöjare och kan inte köpa förlängningskit då det är en 02:a som har dubbla vajrar upp till handtaget... alternativt nåt bra förslag =) bromsslangen samt kablarna är inga problem iaf!

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Bort med oljepumpen och tanken och plugga. Sedan kör du på oljeblandat! Då behöver du bara en vajer till tummen. :p
3" Går att få dit på en vanlig Viper. Jag gjorde en egen 3" pivothöjare till min och det funkar utan problem. Men något mycket mera än så rekomenderar jag inte.
Sen om det skiljer på Viper MM vet jag dock inte.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kommer inte ihåg hur det såg ut på min Viper men jag tror det ska gå. Bara dra dom närmsta vägen upp till styret. Men se till så att dom inte ligger och skaver mot nått stag eller mot startsnöret.

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
men vad sitter det för höjjare på orginal då? har för mig att det sitter en liten rackare där ?

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag drog om elen och tog kortast möjliga vägen med vajrarna och bromsslang. Min höjare jag svetsade ihop höjer visserligen 75mm 30 grader uppåt. Som en pivotadapter. Då hamnar styret längre "fram" och inte lika långa vajrar behövs.
Mvh Linus