Jag har också en MP. I början tippade man ofta, men nu är det ett tag sedan...man lär sig att ta plogvallar rakt på. men först och främst handlar det om att våga gasa! Bara man har fart så går det oftas bra.
Kom ihåg att ha med extra olja, det inte så kul att åka med med oljelampan lysande!
De där med plogvallar var det första man fick lära om med

Lite värre med större diken där det kan vara svårt att bedöma vinkeln pga drivsnö, inte full lika lätt att avgöra hur dikesvallen ser ut på andra sidan under snön
Har idag monterat en kran (kulventil) på oljeevakueringsslangen och med ett tunnt snöre som jag kan manövrera vid en tipp, då stoppas "oljerinnet" till luftrenaren
Kommer oxå att testa att spänna upp ballataremmarna ett par hål, minska spänningen på fjädern för främre boggiedämparen samt minska spänningen på framstötdämparna
Läste detta på ett annat forum, sista meningen var ju riktigt kul
9" ski skins, pull up the limiter strap a couple of holes, get rid of the sway bar and soften the front shock spring settings. the suspension changes all help lower the center of gravity on the front of the sled and the wide ski skins stop the front from diving in deep snow when you let off of the throttle. Until I made some of these changes I rolled my MP everytime I went for a ride.