Jag vet hur det fungerar.
Alla vet inte det.
Är det inte kreditköp kan affären göras upp kväll/helg och allt är frid och fröjd.
Menar du att det är lika enkelt med ett kreditköp?
Vad har enkelhet med säkerhet att göra och vart har jag nämt att det skulle vara lika enkelt?
Vi har diskuterat huruvida det skulle vara mer osäkert att köpa en kreditbelagd skoter och det kan vi väl enas om att det inte är är.
Men för att svara på frågan. Tycker jag att det är enkelt? Ja, det finns väl inget som är svårt med att gå till banken och lösa ett lån.
Däremot kan jag kanske tycka att det inte är lika smidigt, i och med att det inte kan lösas utanför kontorstid, men det har ju inget med enkelhet att göra.
Jag skulle dock inte heller välja bort ett köp av en kreditbelagd maskin endast för att jag inte kan köpa den på helgen, och det tror jag väl att ingen annan heller hade gjort om det endast är där skon klämmer...
Jag skulle då presonligen tycka att det känns mer osäkert med en säljare som vill bli av med sin maskin så fort som möjligt, "no questions asked", än en som kan ta sig tid att gå igenom en affär seriöst och korrekt.
Skickas från min iPad via Tapatalk