så vad gjorde du då ? .. ärvde, vann ?Har du inte glömt iaf minst ett 3dje alternativ också?
Jag varken lånade eller sparade ihop pengar till min maskin..
Den stora frågan... :hmmmm2:så vad gjorde du då ? .. ärvde, vann ?
vilken moralist ! man kan väl ha råd fast man lånar varenda spänn.jag sparade! tycker om man inte har råd med den maskinen så ska man inte köpa den heller! då får man köpa en billigare ist!
Ungefär så resonerar jag också. För mig personligen är det ytterst få saker som är ok att låna pengar till - bostad om det behövs (har valt hyresrätt själv men slanta upp kontant till ett hus är ju lite besvärligt så det vore ok att låna till) och utbildning är väl de två grejjer som hamnar högst på listan över saker jag skulle kunna låna pengar till.jag sparade! tycker om man inte har råd med den maskinen så ska man inte köpa den heller! då får man köpa en billigare ist!
Ungefär så resonerar jag också. För mig personligen är det ytterst få saker som är ok att låna pengar till - bostad om det behövs (har valt hyresrätt själv men slanta upp kontant till ett hus är ju lite besvärligt så det vore ok att låna till) och utbildning är väl de två grejjer som hamnar högst på listan över saker jag skulle kunna låna pengar till.
Lånar aldrig till rena nöjessaker, har jag inte råd så låter jag bli. Gäller skoter, resor och liknande...
Gör det mig också till moralist? Kanske. Men jag lägger mig inte i hur andra gör överhuvudtaget - min filosofi gäller min egen ekonomi sen får andra göra som dom vill!
Men isåfall behövs det ju inget tredje alternativ, han har ju inte gjort nått "skoterköp"Han böt ju till sig skortern