Lång skoter 20-30k

tobbe__

Medlem
29 sept 2010
18
0
1
Tjenare ska köpa en skoter till nästa säsong och vill ha en lång maskin som går bra i puder i prisklassen 20-30 tusen, ska vara en 600, vilken rekommenderar ni?
Kör nästan bara utanför leden i djupsnön så inga ledmaskiner.

Tack på förhand
 

Steefan

Medlem
7 apr 2008
12
0
1
Rmk 6/800 gen2 eller med lite flyt kan du väll kanske få en sks/rmk 800 med egdechassit, dvs 03-05.
 

tobbe__

Medlem
29 sept 2010
18
0
1
Tack för svar, ska vara en 600, ha kollat lite på mountain cat men är inte så insatt i EFI osv, är motorerna bra och några kända fel osv, har inte haft arctic cat förut bara rotax.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Arctics 600:eek:r får anses som skottsäkra(liksom 500:eek:rna och laydown 5, 6 och 700 från F och M-serien -03 och framåt).
Statorlindningarna har haft en tendens att gå sönder dock, har personligen inte haft några problem alls med min zr 600 efi(förutom att den har gått lite fett på vårkanterna ibland när det är varmt, kladdigt före och man smygkör) men har läst en del att dom är lite klena.

Förhållandevis bränslesnåla anser jag att dom är dessutom tack vare efi:n och inte behöver du bestycka om om du åker på olika höjder.
Min har gått lite fett på vårkanterna ibland när det är varmt, kladdigt före och man smygkör.

Ett plus med arctic är deras väl organiserade reservdelssida, http://www.brownsleisureworld.com.
Där går det att få ut vilka delar som passar från andra modeller mm.

Mvh Erland
 

SummitJonte

Aktiv medlem
5 maj 2013
66
0
6
Luleå
Har själv haft en SKS 600 som funkar perfekt utanför leden, jävligt skön att lägga ner och burka och mysa på med. Dom finns för under 20 k, men vill du ha en fräsch som inte är sönder körd så köp för minst 25 k !