Laddnings problem RX1 mm -03

wrpetter

Ny medlem
30 jan 2013
4
0
1
Örnsköldsvik
Behöver hjälp med tips!Var ute och körde igår och tappade strömmen på min rx1a. Lysena började glöda och instrument belysningen svartnade sedan dog skotern.
Har installerat ny tumvärmare som trots att jag ställde ner till min ändå blev så pass het att den knappt gick åh hålla i. Har oxå installerat nya handtagsvärmare(ej original) med kopplat in dessa separat. Då jag ej fick värme på dessa via original kabelaget (kollade volt talet ifrån boxen, vilket visade sig bara ge ca 4.5volt.
Nu står skotern på laddning men skulle vara tacksam på tips för felsökning...de är ju snart helg igen och jag vill gärna åka.

//Peter

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Kolla voltregulatorn, min vector betedde sig likadant. Där var det nån form av överslag/ärj och skit i kontakterna till reulatorn.. Elspray och bromsrengöring i kontaktstycken + tryckluft gjorde susen. Och nu fungerar all el klockrent! Sitter längst fram under huven på vectorn, vet inte på rx1 men kolla sprängskisser så ser du.

Just my 2 cent

wrpetter

Ny medlem
30 jan 2013
4
0
1
Örnsköldsvik
Tack för tipset! Ska kolla ikväll och se om de kan hjälpa! Gjorde en koll på laddningen igår och kunde konstatera att sen inte laddade någonting alls:(